Mehanički transport rasutih materijala
Mehanički transporteri su idealni za transport praškastih i rasutih materijala. To su konvencionalni materijali ili proizvodi kod proizvodnje čvrstih goriva a korišćeni u termo elektranama (ugljen, biomasa, piljevina, drveni chips, razna alternativna goriva ..itd ).
Mehanički transporteri
Lančani transporteri
Nudimo veliki izbor visoko kvalitetnih „scraper“ lančanih transportera za prijenos različitih vrsta praškastih i rasutih materijala. Ovi transporteri su namijenjeni za prijenos pepela, krečnjaka te raznih vrsta čvrstih goriva. Važna karakteristika ovih transportera je kontinualna ujednačena brzina prijenosa, što ih čini veoma pouzdanim i efikasnim.
Kovani lanac transportera je neophodan za transport abrazivnih materijala ili pri radu sa visokim temperaturama (do 600ºC). Lanac transportera je otkivak, obično se pravi od kaljenog čelika sa 20% Mn i 5% Cr ili otpuštenog čelika sa 27% Mn i 5% CrB (čelik legiran borom). U posebnim slučajevima, veze i igle su napravljene od kovanog prokromskog čelika ili čelika otpornog na toplotu.
Postoje tri osnovna tipa lančanih transportera:
Čelična konstrukcija u obliku slova „T“- je pogodna za horizontalni transport i koristi se u cijevima širokim do 630 mm.
Konstrukcije u obliku slova „P“ se koriste za transport pod nagibom ili vertikalni transport pod uglom do 90 stupnjeva.
Konstrukcija u obliku slova „I“ je dvoredna i koristi se u širokim transporterima širine od 500 do 1200 mm.
Performanse i kapacitet
Radni kapacitet lančanih transportera je između 1 do 600 m ³ / h. Performansa zavisi od gustine transportiranog materijala, kao i zahtjevane dužine transporta.
Pužni transporteri
Pužni transporteri se takođe mogu koristiti u sektoru energetike, pod uslovom da dužina transportera ne prelazi 12 m. Neki pužni transporteri se hlade kako bi se smanjila temperatura elektro filterskog pepela transportiranog iz filtera, kao i šljake. Pužni transporter se sastoji iz pet osnovnih elemenata:
-
Korito
-
Pužni mehanizam
-
Kućište za ležajeve i poklopac
-
Pogonska jedinica
-
Otvor za pregled i servis
Korito transportera može biti u obliku slova „U“ ili cijevasto, u zavisnosti od mjesta upotrebe. Korita mogu biti napravljena od ugljičnog čelika, čelika otpornog na kiselinu ili prokromskog čelika. Sve veze sa ostalom opremom ili procesima takođe su napravljene od istog materijala. Pužni mehanizam može biti napravljen od ugljičnog čelika, čelika otpornog na kiselinu ili prokroma. Osovine imaju cjevasti zaštitni sloj čelika otpornog na kiselinu ili prokroma. Rotirajuća spirala je zavarena na cjevasti zaštitni sloj osovine.
Drobilice
Drobilice se koriste za drobljenje krupnih rasutih materijala. Postoje dvije glavne vrste drobilica: rotorske i kotrljajuće. Rotorske drobilice se koriste za primarno drobljenje, a kotrljajuće za sekundarno drobljenje, nakon kojeg je material spreman za pneumatski transport. Materijali koji se obično drobi je šljaka iz parnih kotlova, zatim metalni otpad ili troska te grude prašine koje nastaju prilikom procesa prerade. Kapacitet drobilice je do 30 t/h. U serijskoj ugradnji mogu da prerade komade materijala do 300 mm sa izlaznom frakcijom ne većom od 5 x 5 mm. Ukoliko je potrebno drobilice mogu imati uređaj za hlađenje vode, kompresiju zraka ili pare.
Istovarne stanice
Postoje dve vrste istovarnih stanica: sa pogonom za suh i vlažan istovar. Oba istovarna sistema su locirana ispod donjeg dijela skladišnog prostora silosa.

Jedinica za upravljanje vlažnim rasutim materijalima iz silosa do kamiona sa prikolicom. Jedinica za upravljanje suhim materijama za utovar u zatvorene kontejnere, cisterne. Na dnu silosa se nalaze paneli za fluidizaciju i vodilice za istovar.
Ispust za utovar bez prašine
Ispust za istovar bez prašine se koristi kada se vrši utovar u otvorene i zatvorene kamione i „jumbo“ vreće. Kapacitet utovara može biti do 100 t / h. Konusne vođice unutar istovarnog rukava su napravljene od nehrđajućeg čelika. Rukav se jednostavno podiže i spušta pomoću konopca. Poklopac kućišta je napravljen od čelika. Unutar korita cijevi je uređaj za namotavanje za uklanjanje prašine. Opremljen je leptirastim ventilom sa pneumatskim aktuatorom.
Prednosti mehaničkih transportera:
|
-
Visoke performanse
-
Pogodni za krupne, ljepljive i gabaritne materijale
-
Pouzdani za dugoročnu upotrebu
-
Pogodni za visoke temperature
-
Niski troškovi održavanja
-
Dugotrajni
-
Mala potrošnja energije
-
Relativno prihvatljivi troškovi
|
Тransportni Sistemi za rasute materijale
Trakasti transporter
Trakasti transporteri su najčešće korišćeni transportni sistemi za rasute materijale zbog svoje jednostavnosti i niske cijene. Zahvaljujući svojoj pouzdanosti i jednostavnoj upotrebi, trakasti transporteri su primarno sredstvo za prijenos rasutih materijala gdje god se mogu koristiti.
Dugački trakasti transporteri su samo jedna vrsta. Oni se razlikuju ne samo u dužini, već i mogućnosti promjene pravca trake kutnim uglom na gore ili dole, kao i prilagođavanju konfiguraciji terena. Do danas, najduža konstrukcija najdužeg trakastog transportera je oko 20km.
Osnovni tehnički podaci:
|
-
Širina od 500 do 3200 mm
-
Маksimalni nagib od 17 do 20 stupnjeva, u zavisnosti od rastresitosti i nasipne težine materijala koji se transportira.
-
Kapacitet do 40t /h
-
Brzina trake od 15m /sec
|
Cijevasti transporteri
Konstrukcija cijevastog transportera je slična konstrukciji konvencionalnih transportera. Naime sastoje se od pokretnog pogona, pogonski bubanj, povratni pogonski bubanj te zateznog bubnja. Oni variraju u obliku i konstrukciji od ostalih transportera. Cijevasti transporter ima zonu nagiba u kojoj se gornja traka oblikuje u cijevasti oblik i na dnu traka se vraća u originalni oblik. Dio rute transportera u kojem traka ima cjevasti oblik može imati horizontalne ili vertikalne nagibe, kao i njihovu prostornu kombinaciju.
Osnovni tehički podaci:
|
-
Presek cijevi: 150 do 600 mm
-
Dužina: do 10 km
-
Kapacitet: do 800 m3 /h ·
|
Prednosti cijevastih transportera:
•Zatvoren prijenos unutar cijevi eliminira rasipanje materijala i ima pozitivan utjecaj na životnu okolinu i ekologiju.
•Mogućnost upotrebe zakrivljenih trasa eliminira potrebu za kompleksnim transportnim sistemima
•Mogućnost povećanja kuta nagiba transportera za oko 50% zbog prijenosa materijala unutar zatvorene cijevi.
Vertikalni transporter
Ideja prijenosa u ovom tipu transportera/elevatora bazira se na posebnoj traci. Ova traka sastoji se od osnovne trake (slično kao i kod vertikalnih trakastih transportera ), sa dva bočna zida i metalnim pločicama između njih koje formiraju neku vrstu košare u kojima se prenosi materijal. Drugi tip trake koja se koristi kod ovih transportera je traka sa džepovima, koja se sastoji od osnovne trake na koju su zakačeni džepovi u kojima se prenosi materijal.
Ovi transporteri prenose materijal vertikalno do velikih visina i pod različitim kutovima zauzimajući relativno malo mjesta. Oni zahtevaju mnogo manje energije i manje su bučni u usporedbi sa tradicionalnim kofičastim transporterima.
Osnovni tehnički podaci:
|
-
Širina trake: od 600 do 2000mm
-
Kapacitet: 6000 t/h
-
Visina podizanja: do 300m
|